BRAXGATA GOES OSAKA! Wat in de wandelgangen al werd gefluisterd, is werkelijkheid geworden. Braxgata heeft een 5-jarige overeenkomst getekend met het hockey & lifestyle merk OSAKA. Zij worden voor de 5 komende seizoenen Main Partner van de club! Zowel Braxgata als OSAKA is daar heel blij mee en kijkt nu al uit naar het nieuwe seizoen.

Een gesprek met Stephen Butler – Director OSAKA.

“Wij hebben Braxgata in november 2017 benaderd. In onze ogen is Braxgata een leading hockeyclub in België en staat zij al lang op ons vizier. Braxgata staat bekend als hoogwaardig, kwalitatief, innovatief, vooruitstrevend en ambitieus. Deze waarden passen goed bij OSAKA. Daarnaast kunnen wij ons helemaal vinden in de clubwaarden vertegenwoordigd in het woord FIER (Fair Play – Integriteit – Engagement – Respect).” 

Wat betekent deze samenwerking nu concreet?

“Wij worden één van de Main Partners van Braxgata waarbij wij als sponsor zowel een financiële bijdrage leveren alsook de complete trainings- en wedstrijdoutfit van Dames1 en Heren1. Tenslotte gaan wij natuurlijk ook alle wedstrijdtenues (sokken, broek/rok en shirt) verzorgen met bijhorende teamwear speciaal ontworpen voor Braxgata. Tenslotte gaan we ook een complete set Braxgata Fanwear aanbieden (caps, sjaals, sweaters, etc.). OSAKA GOES BRAX zeggen wij bij ons op kantoor!”


Hoe gaat het nieuwe shirt eruit zien?

“Sinds november zijn we samen met het BRAX textielcomité aan het werk om het nieuwe Braxgata-shirt te ontwerpen (en ook de broek/rok en de sokken natuurlijk). Eén van de eisen van Braxgata was dat het turquoise & navy Braxgata blauw moesten terugkomen in het nieuwe tenue. Daarnaast wilde Braxgata graag het logo versterken. Ook dat is goed gelukt. Hoe het er allemaal uit komt te zien… dat mag ik helaas nog niet verklappen. Ik kan wel zeggen dat het hele designteam van OSAKA en Braxgata enorm FIER is op het resultaat! En om de woordenschat van de jeugd te hanteren: MEGA VET!”

Braxgata goes Osaka: wat betekent dit praktisch?

BRAXGATA GOES OSAKA! Wat betekent dat nu in de praktijk? Pas 2 jaar geleden is Braxgata overgestapt op een nieuwe outfit. Waarom nu alweer? Tijd voor een gesprek met het BRAX textielcomité. 

2 jaar geleden zijn we bij Braxgata overgestapt op het huidige tenue. Wat was destijds de reden?

“In het vorige shirt zaten zowel donkere als lichte kleuren. Hierdoor moesten al onze spelers vaak in een ‘reserve’ shirt spelen of het binnenstebuiten aandoen. Het reserveshirt was turquoise blauw. Dat bleek ons na enkele jaren goed te bevallen en leek ons een manier om met een onderscheidend tenue voor de dag te komen. Vervolgens hebben we binnen de club een designwedstrijd gehouden waaruit het huidige shirt is voortgekomen.”

Waarom een nieuwe partner voor het tenue?

“Onze huidige partners Jartazi en Reece zijn goede partners maar zijn minder flexibel dan verwacht gebleken en hadden ook geen ambitie om Main Partner van Braxgata te worden. OSAKA heeft ons benaderd met juist wel die ambitie! Als club zijn we eigenlijk al jaren op zoek naar een partner die invulling kan geven aan onze identiteit en deze met de juiste clubwear kan ondersteunen. Daarnaast is OSAKA een geweldig hockeymerk waarmee we onze jeugd geen beter plezier kunnen doen!

Dus allemaal een nieuw tenue kopen in augustus?

“Dat kan wel, maar hoeft niet. We beschouwen het seizoen 2018 – 2019 als overgangsjaar.De basiskleuren zullen nog steeds turquoise & navy blauw zijn en perfect te combineren in één ploeg met de huidige tenues. Pas vanaf seizoen 2019 – 2020 is het nieuwe tenue verplicht!We adviseren vanuit de club wel dat de 1eploegen vanaf U14 uniform het veld betreden. Omdat deze ploegen allemaal in de hoogste klassen van België spelen met nationale scheidsrechters vinden we dat qua uitstraling belangrijk om uniformiteit uit te stralen.

Is er buiten de styling nog iets anders aan de shirts?

“Jazeker, we profiteren natuurlijk ook van de innovatie die OSAKA integreert. Osaka teamwear wordt ontworpen met de hoogste kwaliteitstandaarden in het vaandel binnen de hockeywereld.  Verschillende materialen en texturen worden gecombineerd met het maximale comfort en prestatievermogen van onze atleten als doelwit. OSAKA werkt  zoveel mogelijk met aan de basis gekleurde stoffen om duurzaamheid te kunnen garanderen, daarnaast voorzien ze bijvoorbeeld ook laser-cut gaten onder de oksels die buiten verluchting ook een extra design facet bieden. Zij hebben zoals eerder gezegd ook voor Braxgata ook een compleet nieuw schild ontworpen en dit compleet uitgewerkt in geweven vorm om op een prachtige manier op de tenues geplaatst te worden. 

Wat gaat er nog meer gebeuren met OSAKA?

“Osaka zal wat prominenter op Braxgata aanwezig zijn. Er zal ook snel een Braxgata fanwear pakket gemaakt gaan worden met toffe caps, sjaals, sweaters etc. “

FAQs

Vanaf wanneer is het nieuwe tenue te verkrijgen?

Vanaf 15 augustus.

Waar kan je het kopen?

In de shop van Hockey Nation op Braxgata en in hun winkel in Antwerpen (Waalse Kaai 57).

Wat is de prijs?

De prijs voor een compleet volwassenen tenue (shirt, broek/rok, sokken) is max. 100 EUR. En de prijs voor kinderen maximaal 85 EUR.

Hoeveel jaar blijven we nu bij dit tenue?

Het contract is voor 5 jaar waarbij we de garantie hebben gekregen dat alle teamwear (naast het tenue ook de trainingsoutfit) gedurende 5 jaar hetzelfde blijft!

Voor wie is het verplicht voor het komend seizoen?

Voor de Dames1 en Heren1. Voor alle andere ploegen geldt een overgangsjaar. Aanschaffen mag maar is niet verplicht; het is perfect mogelijk een ‘gemengd’ team te hebben. Advies vanuit de club is wel dat de 1elijns jeugdploegen U14, U16, U19 uniform het veld betreden.

Welke trainingspakken zijn nu aangewezen?

Het gehele Braxgata tenue bestaande uit het wedstrijdtenue, trainingsgear en fangear is te zien op de shop van OSAKA. : www.osakaworld.com.  Ook voor de trainingsoutfits geldt dat deze pas in seizoen 2019-2020 zijn aangewezen.

De helft van mijn ploeg wilt nu al overschakelen en de andere helft pas volgend jaar, wat nu?

Het nieuwe tenue is zodanig opgevat dat het samen met het huidige tenue gedragen kan worden.